OGŁOSZENIE
O NABORZE NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie ogłasza nabór na stanowisko Asystenta Rodziny w Ośrodku Pomocy Społecznej w Żabnie
- Nazwa i adres jednostki : Ośrodek Pomocy Społecznej w Żabnie, ul Świętego Jana 3a,
33-240 Żabno - Nazwa stanowiska: Asystent rodziny
- Niezbędne wymagania:
- Obywatelstwo polskie,
- Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
- Brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe( oświadczenie )
- Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego (oświadczenie).
- Osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej ani władza ta nie jest jej zawieszona ani ograniczona (oświadczenie).
- Wykształcenie:
- wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, lub
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub
- wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, udokumentowany co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
- Wymagania dodatkowe:
- Umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
- Umiejętność stosowania i interpretacji przepisów
- Umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
- Prawo jazdy kat. B, czynne prowadzenie samochodu, posiadanie własnego środka transportu
- Odpowiedzialność, samodzielność , systematyczność.
- Wysoka kultura osobista,
- Odporność na stres,
- Obsługa komputera.
- Zakres najważniejszych zadań wykonywanych na stanowisku:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
- udzielania pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
- udzielania pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
- udzielania pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
- udzielania pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
- wspierania aktywności społecznej rodzin ,
- motywowania członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- udzielania pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychologicznych,
- udzielanie wsparcia dzieciom , w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodzin i dzieci,
- realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodzina,
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny nie rzadziej niż co pół roku,
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
- sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym, grupa roboczą lub innymi podmiotami których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
Praca Asystenta Rodziny będzie wykonywana w ramach umowy o pracę na pełny etat w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych ( do 40 godzin tygodniowo. )
- Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Żabnie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosił więcej niż 6 %.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny oraz CV z numerem kontaktowym, wraz z klauzulą zawierającą zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych w CV
- kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopia świadectw pracy (jeśli takie posiada ) lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
- oświadczenie kandydata o braku przeciwskazań zdrowotnych,
- kserokopia dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- podpisane oświadczenie kandydata że posiada pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta z pełni praw publicznych, nie był skazany prawomocnym wyrokiem sadu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe i nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie przygotowawcze o przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oraz o nie prowadzeniu działalności gospodarczej,
- Oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy ten obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
- Podpisana KLAUZULA INFORMACYJNA w przedmiocie przetwarzania danych osobowych dotycząca rekrutacji w Ośrodku Pomocy Społecznej w Żabnie.
- Termin, miejsce i sposób składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie z dopiskiem „ Nabór na stanowisko Asystenta Rodziny ” lub przesłać na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Żabnie ul. Świętego Jana 3a, 33-240 Żabno do dnia: 18.03.2019
( liczy się data i godzina wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie )
Dokumenty przesłane droga elektroniczna nie będą rozpatrywane.
Aplikacje przesłane po w/w terminie nie będą rozpatrywane.
W dniu 20.03.2019 r. Komisja Rekrutacyjna dokona analizy przedłożonych dokumentów aplikacyjnych.
Po dokonaniu analizy formalnej złożonych dokumentów aplikacyjnych oraz sporządzeniu listy kandydatów, dopuszczonych do drugiego etapu konkursu nastąpi telefoniczne powiadomienie kandydatów o zakwalifikowaniu się do II Etapu Konkursu. Informacja ta zostanie również umieszczona na stronie internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie.
Kandydaci nie zakwalifikowani do drugiego etapu zostaną o tym fakcie poinformowani w formie pisemnej.
II ETAP
Z każdym z kandydatów spełniających wymagania zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna w dniu 25.03.2019 r. godz. 9:00 w Siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej. W wyniku tej rozmowy Komisja Rekrutacyjna wyłoni kandydata spełniającego w najwyższym stopniu wymagania określone w ogłoszeniu o naborze.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w BIP oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Ośrodka.
- Informacje dodatkowe
Informacje na temat naboru można uzyskać w pokoju nr 14 w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie w godzinach urzędowania Ośrodka.
Załączniki:
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
Klauzula zawierająca zgodę na przetwarzanie danych podanych w CV
Klauzula zawierająca zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych w CV po zakończeniu rekrutacji
K I E R O W N I K
Ośrodka Pomocy Społecznej
mgr Stanisława Łabno