Dodane przez redaktor - czw., 07/03/2019 - 13:26

OGŁOSZENIE

O NABORZE NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie ogłasza nabór na stanowisko Asystenta Rodziny w Ośrodku Pomocy Społecznej w Żabnie

 

  1. Nazwa i adres jednostki : Ośrodek Pomocy Społecznej w Żabnie, ul Świętego Jana 3a,
    33-240 Żabno
  2. Nazwa stanowiska: Asystent rodziny
  3. Niezbędne wymagania:
  1. Obywatelstwo polskie,
  2. Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
  3. Brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe( oświadczenie )
  4. Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego (oświadczenie).
  5. Osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej ani władza ta nie jest jej zawieszona ani ograniczona (oświadczenie).
  6. Wykształcenie:

-  wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, lub

- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub

- wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną,  udokumentowany co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.  

  1. Wymagania dodatkowe:
  1. Umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
  2. Umiejętność  stosowania i interpretacji przepisów
  3. Umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
  4. Prawo jazdy kat. B, czynne prowadzenie samochodu,  posiadanie własnego środka transportu
  5. Odpowiedzialność, samodzielność , systematyczność.
  6. Wysoka kultura osobista,
  7. Odporność na stres,
  8. Obsługa komputera.
  1. Zakres najważniejszych zadań wykonywanych na stanowisku:
  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
  3. udzielania pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
  4. udzielania pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
  5. udzielania pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
  6. udzielania pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
  7. wspierania aktywności społecznej rodzin ,
  8. motywowania członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  9. udzielania pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
  10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychologicznych,
  11. udzielanie wsparcia dzieciom , w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
  12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
  13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodzin i dzieci,
  14. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
  15. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodzina,
  16. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny nie rzadziej  niż co pół roku,
  17. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
  18. sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
  19. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
  20. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym, grupa roboczą lub innymi podmiotami których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
  1. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

Praca Asystenta Rodziny będzie wykonywana w ramach umowy o pracę na pełny etat  w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych ( do 40 godzin tygodniowo. )

  1. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Żabnie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosił więcej niż 6 %.

  1. Wymagane dokumenty:
  1. list motywacyjny oraz CV z numerem kontaktowym,  wraz z klauzulą zawierającą zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych w CV
  2. kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  3. kserokopia świadectw pracy (jeśli takie posiada ) lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
  4. oświadczenie kandydata o braku przeciwskazań zdrowotnych,
  5. kserokopia dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
  6. podpisane oświadczenie kandydata że posiada pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta z pełni praw publicznych, nie był skazany prawomocnym wyrokiem sadu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe i nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie przygotowawcze o przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oraz o nie prowadzeniu działalności gospodarczej,
  7. Oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy ten obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
  8. Podpisana KLAUZULA INFORMACYJNA w przedmiocie przetwarzania danych osobowych dotycząca rekrutacji w Ośrodku Pomocy Społecznej w Żabnie.  
  1. Termin, miejsce i sposób składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie z dopiskiem „ Nabór na stanowisko Asystenta Rodziny ” lub przesłać na adres:

Ośrodek Pomocy Społecznej w Żabnie ul. Świętego Jana 3a, 33-240 Żabno   do dnia: 18.03.2019

( liczy się data i godzina wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie )

Dokumenty przesłane droga elektroniczna nie będą rozpatrywane.

Aplikacje przesłane po w/w terminie nie będą rozpatrywane.

W dniu 20.03.2019 r. Komisja Rekrutacyjna dokona analizy przedłożonych dokumentów aplikacyjnych.

Po dokonaniu analizy formalnej złożonych dokumentów aplikacyjnych oraz sporządzeniu listy kandydatów, dopuszczonych do drugiego etapu konkursu nastąpi telefoniczne powiadomienie kandydatów o zakwalifikowaniu się do II Etapu Konkursu. Informacja ta zostanie również umieszczona na stronie internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie.

Kandydaci nie zakwalifikowani do drugiego etapu zostaną o tym fakcie poinformowani w formie pisemnej. 

II ETAP

Z każdym z kandydatów spełniających wymagania zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna w dniu 25.03.2019 r.  godz. 9:00  w Siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej. W wyniku tej rozmowy Komisja Rekrutacyjna wyłoni kandydata spełniającego w najwyższym stopniu wymagania określone w ogłoszeniu o naborze.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w BIP oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Ośrodka.

  1. Informacje dodatkowe

Informacje na temat naboru można uzyskać w pokoju nr 14  w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Żabnie w godzinach urzędowania Ośrodka.

Załączniki:

Ogłoszenie o naborze

Oświadczenia

Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie

Klauzula zawierająca zgodę na przetwarzanie danych podanych w CV

Klauzula Informacyjna w przedmiocie przetwarzania danych osobowych dotycząca rekrutacji w Ośrodku Pomocy Społecznej w Żabnie

Klauzula zawierająca zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych w CV po zakończeniu rekrutacji

 

  K I E R O W N I K

         Ośrodka Pomocy Społecznej

          mgr Stanisława Łabno